Het zuiden - Reisverslag uit Cardet, Frankrijk van Jan en Willy Menken - WaarBenJij.nu Het zuiden - Reisverslag uit Cardet, Frankrijk van Jan en Willy Menken - WaarBenJij.nu

Het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Jan en Willy

26 Augustus 2018 | Frankrijk, Cardet

'Lekker stukkie gefietst' , om onze Nederlandse wielrenster te citeren.
Een fantastisch mooie fietsdag! Na een weer koude nacht, met een appende zoon als stoorzender, en feestvierende wijn drinkende familie in Sassenheim, ha ha, was het wel de Franse??
Vroeg vertrokken uit onze kloof, broek en jas weer aan. Eerst 20 km verder langs de dalwand, prachtige natuur en nog een stuwdam met meer. Ik moet er trouwens niet aan denken om daar continu te wonen, ik zou me enorm opgesloten voelen en altijd het geluid van dat wild stromende water. En dan die hoge damwanden om je heen, hoe mooi ook.
Na 20 km zijn we in Les Vans. Een mooi stadje en het begin van het zuiden van Frankrijk. Heel bijzonder om uit zo'n kloof te fietsen en de warmte in te fietsen. We doen de lange broek en de jassen uit. Zo, dit voelt wel weer fijn, de zon schijnt.
Na Les Vans omhoog naar 300 m en hoger komen we voorlopig ook niet meer, korte klim, lange afdaling, heel fijn. We slingeren door een bos, door dorpjes, de oleander bloeit, olijfbomen langs de kant, drogere lucht , vrolijk geschilderde huizen, het struikgewas wat ruikt naar tijm en rozemarijn, en krekels.
We zijn in het zuiden aangekomen en we worden er zo blij van! Na die kou, uit zo'n kloof fietsend, ineens het warme van het zuiden voelen. In St Ambroix een koffiestop die we zo graag zo zien, zal de foto delen. Na de koffie wilden we de kerk in, maar de pastoor stond nog zo hard te preken, dat we er niet in durfden.
Het fietsen ging weer zo makkelijk, en windje mee, dus we zijn flink opgeschoten. In Cardet hebben we een prima camping gevonden. Met zwembad, terras en een prima sfeertje. We zitten weer in korte broek in de schaduw, heerlijk te genieten van het voldane gevoel na het fietsen.
Jan weet weer wat Max Verstappen heeft gedaan en ik heb m'n stukkie weer geschreven.

• 26 Augustus 2018 - 18:58

Anda Dijkstra:

Bas is gisteravond op mijn verjaardag geweest en heeft de familie vertegenwoordigd zei hij ,was erg gezellig maar om 3 uur hebben wij hem naar huis gestuurd wij wilden wel toen naar bed.
    Vanmiddag kwam hij weer terug en is met ons gezellig naar de biermarkt geweest.

We hadden geen Franse wijn maar Australische wijn maar was ook erg lekker

• 27 Augustus 2018 - 12:47

Margreet En Libor:

Wat een gezellig pleintje met terras dr koffie smaakte er zeker lekker heerlijk de zon er bij jullie kunnen je fietsen in de gaten houden zo leef je als een God in frankrijk nog weer een voorspoedige voortgangg tot weder horen liefs van ons .